L’Ampliació del Port Ginesta de Sitges, frau ecològic

Coses que no canvien: Seguim trinxant la costa i el patrimoni natural

El departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha aprovat l’enorme projecte d’ampliació del Port la Ginesta de Sitges, que en triplicarà la superfície. És una obra enorme per constuir el que serà el port esportiu més gran de Catalunya, que ens robarà 400m linials de costa davant del Parc Natural del Garraf, un àrea protegida. Es dóna la circumstànca, a més, que l’administrador és socialista, com el Conseller Joaquim Nadal.

[@more@]

Segons La Vanguardia, el conseller de PTOP ha resolt el propassat dia 9 d’aquest mes de març aprovar
definitivament el projecte d’ampliació (amb un cost d’11.2M€) i la gestió d’aquesta nova zona, i l’atorgament de concessió per executar les obres a la societat Port Ginesta, S.A. El projecte augmentarà en un 50% la capacitat d’amarraments i triplicarà la
superfície total d’aquesta gran infraestructura portuària. D’aquesta manera,
Port Ginesta esdevindrà el port esportiu més gran de Catalunya, amb uns
107.000 m2 i més de 1.500 amarraments. A més, el projecte inclou la
creació d’una nova platja substitutòria de la platja natural..

En total, el port s’afegirà com a propis 75.000 m2 entre la zona de terra i la d’aigua. El dic de recer es
prolongarà 400 metres cap al sud, amb un contradic d’uns 280 metres, i un petit espigó perpendicular que
delimitarà la nova platja, així es marcarà una nova bocana
del port que tindrà 54 metres d’amplada.

Tot el projecte està enmascarat d’informes ambientals favorables, inclosa una Declaració d’impacte ambiental emesa pel Departament de Medi Ambient. Sembla ser que ens hem oblidat de la moratòria de nous ports esportius proclamada fa anys, del mal que aquests fan de cara a la regeneració de les platges i espais marins de la costa, de les taques de combustible que ens podem trobar a les sorres després d’haver-se escampat pel mar… tot això, per a què? Per a que 490 ciutadans-que-s’ho-poden-pagar tinguin un lloc on anar a deixar el vaixell. paga la pena afectar el mar, el paisatge i les platges només per al gaudi de mig miler de MasterCards plenes?

Si no fós poc, cal dir que el responsable de la concessió és ni més ni menys que el senyor Joaquim Nadal, del PSC, responsable d’altres desastres ambientals i paisatgístics com el del Túnel de Bracons, del que també podem dir que no es tracta d’un ambientalista molt conscient, doncs les inversions ferroviàries de la Generalitat aquests anys han estat majoritàriament per a l’alta velocitat. Pitjor encara, qui li ha donat l’autorització ambiental és un conseller d’Iniciativa Verds. Però no és tot, haurem d’afegir, que, tal i com se n’ha fet ressò E-Notícies, la societat Port Ginesta SA és administrada pel Eladio Balletbò, germà de l’exdiputada socialista Anna Balletbò. No hi ha res com tenir amics, en aquest país… hi han coses que no han canviat, encara.

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.